Wednesday, November 13, 2013

SAVAŞMA, SÖĞÜŞ ....



savasma so us 1


Sloganın patenti bana ait değil açıkçası.. İzmir Güzelyalı'daki bir söğüş arabasına aitmiş, ben de duyduğumda bayıldım ve tarifi verirken de kullandım sahibinin affına sığınarak :) Meğer şehrin dört bir yanından gelenlerin hep fotoğrafını çektiği bir seyyar arabasıymış bu, bilmiyordum. 






Kelle söğüş ve dahi her tür sakatat, bayıldığım şeylerdir. Kolesterol ve kilo korkusundan seyrek yiyorum tabii ama mesela Karşıyaka çarşısına indiğimde özellikle canımın çektiği bir şeydir ve hiç affetmem :) Seveni kadar sevmeyeni de çok, biliyorum ama ben yine de tarifini evde güvenle yemek isteyen "severler"e vereceğim. Afiyet olsun.. 


savasma so us 2


Malzemeler:


***********************


*2 adet kuzu kellesi (dilerseniz bir adet dil de alabilirsiniz, her ikisi de sakatatçılarda satılır) 


*5-6 adet lavaş ekmeği


*1 adet soğan


*Yarım demet maydanoz 


*2 adet domates 


*Tuz-kimyon-pul biber 


savasma so us 3


Yapılışı:


*********************


savasma so us 4


*Öncelikle temizlenmiş olarak aldığınız bütün kellenin gırtlak yoluna biraz su akıtıp, içindeki olası kan birikintisini temizleyin. 


*Kelleyi ve varsa dili düdüklüye, üzerine çıkacak kadar su ile koyup 1 saat haşlayın (süre uzun gibi gözükebilir ama etin kemiklerden kolayca ayrılması için bu kadar haşlanması gerekiyor) 


*Soğuduktan sonra etleri kemiklerden güzelce ayırarak kelleyi ve varsa dili ayıklayın. 


*İri kalanlar olduysa hepsini didikleyin, dil varsa ince kıyın. 


*Soğanı piyazlık doğrayın, tuzla biraz ovun. 


*Domatesi ince ince dilimleyin, maydanozu ince kıyın. 


savasma so us 5


*Malzemeleri lavaşların üzerine eşit olarak yerleştirin.


savasma so us 6


*Üzerine tuzu ve baharatları da yerleştirip kapatarak dürüm yapın. 


No comments:

Post a Comment