Thursday, April 24, 2014

Fıstıklı Koko & Puf Kurabiye



Yine hızla geçen bir haftanın sonuna geldik, Şubatı da bitirmiş olduk, artık bahar kapımızda mutlu olmak için çok nedenimiz var.

Hafta sonunuzun mutlu, huzurla geçmesini dilerken ,Fıstıklı Koko ve Puf Kurabiye tariflerini paylaşmak istiyorum. Bu güzel tarifleri aldığım semaver1 ve umutsepetim blog arkadaşlarıma teşekkür ediyorum .

 


fistikli koko amp puf kurabiye 1


Fıstıklık Koko ( semaver1 )


 



Malzemeler


3 yumurta akı


200 gr. toz şeker


160 gr. hindistancevizi


220 gr. antep fıstığı (toz)


Bir tutam sevgi


Üzerine


İstenirse pudra şekeri


 


Yapılışı


Yumurta akı ve toz şekeri krema kıvamına gelene kadar çırpın.


Hindistancevizi ve toz fıstığı ekleyin karıştırın.

Hamuru rulo haline getirin.Streçe sarın. Buzdolabında bekletin.



Dinlenmiş ruloyu istediğiniz kalınlıkta kesin ve yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine aralıklarla dizin.


Önceden ısıtılmış fırında 170 derecede 10 - 12 dakika pişirin.


Fırından çıkınca pudra şekeri serpin.


Afiyet olsun.




 





fistikli koko amp puf kurabiye 2


fistikli koko amp puf kurabiye 3


Puf Kurabiye ( umutsepetim )



Malzemeler


1 paket krem şanti


1 su bardağı süt


1/2 çay bardağı pudra şekeri


3 su bardağı hindistancevizi


Renkli şekerlemeler


İstenirse bisküvi


Bir tutam sevgi


Yapılışı


Krem şantiyi sütle iyice çırpın. Krema kıvamına gelince pudra şekerini ekleyin ve karıştırın.


Ele yapışmayan bir kıvam a gelene kadar yavaş yavaş hindistan cevizini  ekleyin., çırpın.


Karışıman istediğiniz büyüklükte parçalar koparın ve yuvarlayın.


İsterseniz arzu ettiğiniz bir bisküvinin üzerine ekleyin ve üzerine renkli şekerler serpin.Ben sadece yuvarlayıp bu şekilde sundum.


Afiyet olsun.



No comments:

Post a Comment